Plėšrūnai JV - 2021 metų LSL čempionatas II etapas (Drukšiai)

vladukas123

Sveiki. Štai ir prabėgo karštas, šlapias ir audringas 2021 metų LSL čempionato II etapas. Jis vyko ant Drūkšių - didžiausio Lietuvos ežero, kurio nedidelė dalis priklauso Baltarusijai. Ežeras didelis su giliomis duobėmis iki 33 m, su daug seklumų bei povandeninių kalnelių. Įdomus. Iš LSL įskaitinių žuvų čia galima pagauti ešerį ir lydeką, kažkur skaičiau kad pasitaiko starkis ir galbūt dar ne visai išnykę šapalai su šamais. Teorinėmis galimybėmis pagauti šamą, starkį bei šapalą netikėjome, tad praktiškai liko išsiaiškinti kaip kimba ir kokio dydžio galime sugebėti pagauti - ešerius ir lydekas.

TRENIRUOTĖS

Treniruotėms skyrėme galima sakyti 4 su puse dienos. Tris dienas vienas treniravausi, ketvirtą apie pietus prisijungė Jevgenijus. Na o paskutinę dieną aš nutariau ilsėtis ir sutvarkyti bei parengti valtį su  įrangą varžyboms, o Jevgenijus dar pusdienį turėjo galimybę pasiplaukioti su kitu ekipažu.

Pirmos trys dienos buvo karštos - oro temperatūra virš 30. Jei pirmadienį ir antradienį kažkiek gaivino nemažas vėjas, tai trečiadienį jau buvo absoliuti tvankuma be vėjo. Mano turima ežero batimetrija buvo "šiokia tokia",  tad teko apie 80 proc. plaukioti, braižytis ir  žymėtis įdomesnes vietas, kitaip sakant susipažinti su dugno struktūra. Įdomu buvo tai - kad mano galva daugumoje potencialių  vietų nebuvo žuvies, nors ir viskas kas reikalinga joms gyventi yra (pakilimas, šlaitas, kliuvinukai, kietas dugnas ir t.t.). Pagaudavau kiekvieną dieną bet kažkaip nesugebėjau dvi dienas suprasti kodėl būtent tą dieną ir būtent toje vietoje. Lyg ir susidarė įspūdis, jog žuvis labai migruoja (tiek ir balta žuvis, tiek  ir plėšri). Jei randi - greit pabėga :) Pagauti buvo įmanoma nemažų ešerių - po 400 g.,  po 600 g. o pasiklabėjus su kitais besitreniruojančiais paaiškėjo, kad pasitaiko ir kilograminių. Su lydekomis irgi tas pats. Gaila ne visos foto išsisaugojo.  Gamta pasiėmė iš mūsų šiokių tokių aukų .

Ne vienam dalyviui pasitaikė  karšių :) Viskas atrodė  kaip ir gerai, bet vienas klausimas vis neramino - kaip pagauta žuvis per tokį karštį išgyvens? Pasikalbėjus ir paeksperimentavus  susidarė įspūdis, kad priekrantės žuvys pagautos negiliai - aeratoriuje gali išgyventi iki svėrimų, o iš giliau nei 7 -8 m., kad su visomis fizingo procedūromis tik kokias 30-40 min. Trečiadienį į pavakare nuo karščio man irgi lietis akyse viskas pradėjo. Tad treniruotę baigiau anksčiau. Ketvirtadienį išplaukiau pagal planą. Po valandos atvažiavo porininkas su kitu mūsų klubo ekipažu. Padėjau jiems įsikurti. Su Jevgenijumi išplaukėme tyrinėti naujų plotų. Praėjus kelioms valandoms pastebėjome, kad artėja kažkas negero. Baigėm treniruotę. Suspėjome viską susitvarkyti ir uždengti laiku. Praūžė audra, kurios metu įvažiavimą  į stovyklos teritoriją užkirto vėjo  nuverstas medis. Sodybos aptarnaujantis personalas jį pašalino per  kelias valandas. Penktadienį pradėjo vėsti. Aš tvarkiau ir bandžiau parengti valtį su įranga varžyboms, o Jevgenijus treniravosi su kitu ekipažu.  Po treniruotės paaiškėjo, kad atsirado žuvies ir priekrantės zonoje. Per tas dienas ištyrinėjome, tik kokį trečdalį ežero, kur yra arčiau finišo zonos. Radau keturis ruoželius, kuriose apsilankydavo ešeriai ir lydekos, Nedaug. Taip pat ir puikiai supratau, kad ne vienas aš juos tikriausiai radau ir teks pakovot dėl vietos.

Tad planas gavosi toks - 80 proc. skiriama tą ką mokam ir radom ir 20 proc. bonuso paieška.

VARŽYBOS

Pirma diena. Vėsesnis oras ir viltis jog žuvis gyvens geriau. Startas - lekiam į pirmą ruožą. Jis buvo didžiausias, tad jei ir dar kas nors ten ir atplauks, bus vietos kur pasislinkti. Atplaukiam - vieni. Per valandą sunkokai bet surenkam 10 ešerių. Iš jų 2 teko paleisti, nes neišgyventų. Kadangi nieko nėra nutariam atsisverti - neprarasti žuvies ir grįžti. Atsisveriam. Atgal. Atplaukus matom, kad ne vieni jau - yra konkurencija. :( Dirbam toliau  ir po keliolikos minučių pirmas rimtesnis ešerys (300 su viršum g). Jevgenijus padaro fizingą. Nepadeda. Plaukiam sverti. Grįžtam. Vėl tas pats  - vienas ešerys virš 300 g, ir vėl virsta. Vėl vežam. Grįžtame. Vėl ešerys. Bet šį kart pastebim jog mūsų adata užsikimšusi. Paimam atsarginę - žuvis pradeda ilgėliau laikytis. Ramiau. Pakertu ešerį, traukiu ir staiga jaučiu, kad užsėdo kažkas įspūdingesnio. Kova kokias 3-4 min,  pamatom lydeką. Iki graibšto likus pusmetriui - ji nupjauną fluorkarboninį pavadėlį. Didelis ir garsus keiksmas per visą ežerą. Bet iš kitos pusės pagalvojus - tai buvo sąžininga, nes kitaip galima buvo traktuoti, jog užkibo ant gyvo masalo, o tas pagal taisykles draudžiama. Kol kovojome su ja, vėl vienas ešerys pradėjo pilvą verst į viršų. Vežam sverti ketvirtą kartą. Pasvėrus paskaičiavom, kad turime nepilnus  2,8 kg. iš 13 žuvų. Dar yra likę 1,5 val. žvejybai ir tikrai įmanoma pagauti per tą laiką 7 ešerius. Sugebam tik 5 ištraukt, iš kurių iki svėrimo liko trys,  du teko paleisti. Tad viską pasvėrus ir susumavus 3,13 kg iš 16 žuvų ir 17  vieta ture.
Nei blogai, nei gerai.

Antra diena. Naktį nulijo tad dar labiau atvėso. Pamažu pradėjo kilti vėjas. Vėl kitokios oro sąlygos. Na bet tikimės, kad  nors su žuvies išgyvenimu bus mažiau problemų. Startas. Pradžia sunki. Pirmą pusvalandį dvi kovos su lydekomis bei jų nuėjimais, per valandą tik keli ešeriniai kibimai ir 0 aeratoriuje. Prasideda lietus ir kyla vėjas. Permirkstame ir taip šlampam iki pat finišo. Toliau dar sunkiau per tris valandas 8 ešeriukai. Nusprendžiam perplaukti kitur. Randame būrelį. Bet dydžiai ne kažką. Surenkame dar 6 (viso 14). Bet likus dvejoms valandoms iki finišo jie parodo signalus, kad jei norim juos turėti -  reik vežti skubiai pasverti. Nuvežam 10 ešerių.  800gr. liūdesys. Pasilikę 4 mažiausius ir gyvybingiausius nutariam grįžti ten kur pradėjom, tikėdamiesi, jog kaip ir treniruočių metu, apie 12 val prasidės jų didesnis aktyvumas. Pradedam gaudyti.  Trečiu užmetimu lydeką vėl man nuneša viską. Abu pikti pasiimam lydekinius kotus, masalus - bandom lydeką. Nieko.  Likus 55 minutėms nutariam grįžti prie ešerio. Jevgenijus užmeta. Aš keičiuosi įrankius.  Ir girdžiu tą stebuklingą žodį - "turiu". Atsisuku. Pagal koto išlinkį suprantu -  ne ešerys. Imu graibštą ir pamastau "ketvirtas kartas ......"  ir tikiuosi šį kart turi pasisekt. Jevgenijaus kova su lydeka kaip ir  laukimas su graibštu kol ji pasirodys paviršiuje, tuo metu, atrodė, kad niekada nesibaigs. Bet šį kartą viskas pavyko ir iš pirmo privedimo įsodinome ją į graibštą. Perkelėm į aeratorių,  pažiūrėjomm į laiką. Hmm ..... dar galime spėti atsisverti. Lekiam ir likus kelioms minutėms iki išankstinio svėrimo pabaigos pasveriam.  3,6 kg. lydeka. Nutariam dėl 15 min neplaukti ir priduodam likusius ešeriukus. Viso 15 žuvų ir 4,614 kg svoris. 5 vieta ture.

Bendrai etape 8 vieta.

Ar patenkinti rezultatu? - Taip. Ar galėjome geriau? - irgi taip. Ar padarėme klaidų? Taipogi. Bet viskas ateina palaipsniui per patirtis ir treniruotes. Ar yra sėkmės faktorius? Be abejo, bet mes stengiamės mažinti jo įtaką rezultatams į blogąją pusę, siekdami kad liktu įtaka  tik į gerąją pusę.

IŠVADOS

Gaudėme viską giliau 9-14 m. gylyje. Ešeriai pirmą dieną kibo ne prie dugno, bet kokie 3 -2 m virš jo. Mums geriausiai veikė džig sistemėlė su 4-6 gr. ir Fishup U-Shad 2 - 2,5 colio masalai. Reiks kažką galvoti su pavadėlių naudojimu, nes tas ką naudojom ešeriam yra gerai, bet lydekom netinka. Teks eksperimentuoti ir kartais turbūt rizikuoti dėti plonus volframo ar dar kokius pavadėlius.
Treniruočių metu pavyko echoloto ekrane pamatyti bei atskirti ešerių "katilą" viduriniame vandens sluoksnyje. Pavyko Jegenijui parodyti kaip echoloto ekrane atrodo besimaitinantys ešeriai. Susipažinome su Drūkšių ežero nedidele dalimi, kuri parodė, jog čia yra žuvies, galima pagauti gražių laimikių ir ant kurio verta sugrįžti.

TESTAI

Varžybų ir treniruočių metu teko pratestuoti ir susipažinti su sunkiąja artilerija tai spiningas MAXIMUS WILD POWER-Z (2,45 ilgio, išmetimas nuo 35 iki 90 gr.), NARVAL silikoniniai masalai CHOPPY TAIL 18 colių sveriantys apie 35 gr. ir GurzaHOOK galvakabliai tokioms gumoms.

Spiningas smagus, lengvas. Ji mėginau naudoti tiek su dideliais silikoniniais masalais, tiek su Crencais tiek ir patvičinant. Jaučiau tiek guminių, tiek ir voblerių darbus. Tikrai patiko šis biudžetinės klasės spiningas. Apie NARVAL silikoninius masalus turbūt sunku kažką naujo pasakyti - jie geri. O su Gurza kabliais labai patogu dirbti.

Ačiū organizatoriams už suorganizuotas varžybas ir infrastruktūrą :)

Ačiū  porininkui Jevgenijui už kantrybę su manimi.

Ačiū Klubui "Plėšrūnai" už kompaniją varžybų ir treniruočių metu bei pagalbą.

Ačiū rėmėjui Luckytacle  už spiningus "Maximus" , masalus "Fishup", "Narval", "Format", "Luremax", kabliukus ir furnitūrą "GurzaHook,  "kulverstukus", "džigrig" sistemėles bei palaikymą ;)

Ačiū Angler Studio ir Modestas Duotas už foto :)

Ir aišku Labai didelis ačiū už palaikymą Šeimai, Sauliui ir artimiesiems :)